11 lutego 2012

na szybko czyli wok, makaron i dodatki

...Zmęczeni po tak zwanym shoppingu, zaglądamy w pusty gar, ale że Oleńka zawsze coś wyczaruje i  tym razem wymyśliła coś dobrego...
Makaron ryżowy z pieczarkami, kawałkami boczku, cebulką, marchewką i sosem z Blue Dragon;p
Rewelacja, bo nie zajęło mi to więcej jak 30 minut, wykorzystałam w zasadzie to co miałam w lodówce..


Przygotowanie: 20-30 min
Koszt: 20 zł




Składniki:
plaster boczku lub pierś z kurczaka
opakowanie makaronu ryżowego 200 gr
6-8 pieczarek
1 starta marchewka
sól, pieprz, oliwa 
sos Blue Dragon
zielona pietruszka






Makaron ryżowy wystarczy zalać wrzątkiem i odczekać 10 minut, po czym odcedzić. Tyle!!

Na rozgrzaną oliwę wrzucam drobno posiekaną cebulę,a po chwili cienkie kawałki boczku, raczej bez tłuszczu, przynajmniej starałam się...;)
Podsmażam aż uzyskają kolor, dodaję pieczarki - pokroiłam je na grube plastry, równocześnie dorzucam drobno posiekaną marchewkę. Wszystko mieszam razem, i smażę jakieś 10 - 15 minut max.
Wlewam sos Blue Dragon, jest go niewiele, więc proponuję wcześniej podlać bulionem, nie dużo, albo kupić dwie saszetki.
Wymieszać, wszystko razem poddusić jakąś minutkę. Ja uzyskany sos mieszam z makaronem i dopiero nakładam na talerz, wówczas sos oblepi makaron i będzie jeszcze smaczniejszy;p Posypuję pietruszką i już.
Może nie wygląda jak milion złotych, ale jest boskie w smaku;))
AAA, radzę doprawić "po swojemu", bo sos nie jest baaardzo wyrazisty w smaku, pyszny, ale ja lubię czuć sól i pieprz, niestety;p

Smacznego;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz;)