24 marca 2012

zupa marchewkowa z selerem naciowym i porem na ostro

Coś lekkiego, smacznego i mega szybkiego. To jest to, co lubię;) Dzień zabiegany nieco, więc chciałam zjeść coś dobrego i nie czasochłonnego...bo za chwil parę grillowanie się zaczyna;)
Nim jednak ucieknę podsyłam moją dzisiejszą bazę pod grillowanie, czyli lekką zupę marchewkową na bulionie warzywnym, z selerem naciowym, curry i papryką ostrą.


Przygotowanie: 45 minut
Koszt: 10-12 zł


Składniki:
1/2 kg marchewek młodych
seler naciowy -  4 łodygi
pół pora
łyżka masła
1/2 l bulionu warzywnego
natka pietruszki
papryka ostra i słodka po pół łyżki
sól, pieprz
pół łyżki curry 


W garnku rozpuszczam masło, po chwili dodaję pokrojoną marchewkę, por i seler naciowy, podsmażam jakieś 10 minut, dodaję przyprawy, łyżkę curry i po pół łyżki papryki czerwonej ostrej i słodkiej. Mieszam wszystkie składniki dokładnie. Podlewam bulionem warzywnym, raz jeszcze mieszam wszystko i gotuję na małym ogniu jakieś 20 minut.
Po tym czasie studzę zupę i miksuję na gładką masę. Doprawiam solą i pieprzem.
Dla dodatkowego smaku posypuję natką pietruszki - nie siekałam na drobno -  i szczypiorkiem.
Krem wyszedł ostry, więc dla mnie bomba, jeśli ktoś nie lubi na ostro można zwyczajnie zmniejszyć proporcje papryki.


Smacznego;)




A jutro jak już się ogarnę... pogadamy o kremidłach, mazidłach i lakierach;)
Póki co, życzę wszystkim miłego weekendu;))



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz;)