04 czerwca 2012

kalafior, trochę ryżu i pyszny sos, czyli potrawka po mojemu

Zapachniało kalafiorem.
Oczywiście miałam dylemat czy z młodym ziemniakiem, koperkiem i kefirem...czy coś innego?
No, ale co innego?!
Przegrzebałam spiżarkę...;p Mleczko kokosowe, pasta curry, ryże śmakie, owakie...warzywa, wszystkiego full...
Przegrzebałam przepisy, ale też jakoś bez emocji, bo zawsze jakiś jeden składnik robił różnicę...a wiecie, że ja nie lubię kombinowania...Suma sumarum zostało przy tym, że dokupiłam kalafior, imbir i zrobiłam jakąś taką nazwijmy to, potrawkę;)


Przygotowanie: ok 40 minut
Koszt: ok 20 zł


Składniki:
mały kalafior
kawałek świeżego imbiru
2 saszetki ryżu jaśminowego
2 pomidory
dymka
3 ząbki czosnku
oliwa z oliwek
kolendra w ziarenkach
trochę natki
mleczko kokosowe 200 ml
szklanka wody
papryka chilli w proszku
pasta curry - 2 łyżki





Czosnek wyciskam przez praskę, dodaję do niego starty imbir oraz łyżkę oliwy, mieszam, po czym miksuję na gładką masę i podsmażam na rozgrzanej patelni 2-3 minuty.
Po tym czasie dodaję 2 łyżki pasty curry, mleczko kokosowe, wodę, mieszam wszystko i gotuję jakieś 10 minut.

W tym czasie gotuję ryż i kalafiora podzielonego na małe różyczki (kalafior gotuję kilka minut w lekko osolonej widzie z łyżeczką cukru -oczywiście w osobnych garnkach)
Kiedy ugotują się, odcedzam, odstawiam na chwilę na bok.

Ugotowany kalafior wrzucam do sosu, tym samym kalafior dojdzie i przejdzie smakiem curry i mleka kokosowego.

Dymkę wraz ze szczypiorkiem i natkę siekam, dodam na koniec.

Pomidory spażam, obieram ze skórki, kroję na kostki, najlepiej bez środka, miąższu i soku i dorzucam do sosu z kalafiorem. Uważam tylko, żeby kalafior nie rozgotował się. Wszystkie składniki raz jeszcze mieszam,  doprawiam ewentualnie.Podsypuję natką, dymką i szczypiorkiem oraz kolendrą.

Ryż układam na talerzu, polewam sosem z kalafiorem...Gotowe;)




Chyba o niczym nie zapomniałam, fajna ta potrawka, prosta, nawet nie czasochłonna, mleczko kokosowe nadaje składnikom ciekawy aromat. Jeśli lubicie eksperymentować, to myślę, że propozycja może się Wam spodobać...;)



Miłego popołudnia;)













5 komentarzy:

  1. ciekawe jak smakuje to mleko kokosowe z ryżem??

    OdpowiedzUsuń
  2. zatem może spróbujesz przygotować taki kalafior z mlekiem?:)
    jest to nieco inna propozycja od tej, którą znamy z domu;))

    pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bozee ale zglodnialam :D apetycznie to wyglada...
    zapraszam na moje ROZDANIE :)

    OdpowiedzUsuń
  4. hehe, rozdanie...mówisz;p
    nie omieszkam zajrzeć;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz;)