12 sierpnia 2012

ogórki małosolne

Moje pierwsze ogórki małosolne...W tym roku nie mogę się opędzić od ogórków gruntowych,
przejeść nie przejem wszystkich, no bo jak...? Sałatki, mizerie i inne...a one ciągle są...
No to postanowiłam je przerobić, heheh...na małosolne, o.
Mam nadzieję, że wyjdą pyszne, bo uwielbiam ogórki, zwłaszcza takie...i w sumie nie mogę się ich doczekać, bo sam zapach kusi niesamowicie...ale będę cierpliwa i poczekam...jeszcze te dwa dni;p
A Wy, macie jakieś sprawdzone przepisy na ogórki??

Przygotowanie: 10 minut
Koszt: max 10 zł

Składniki:
około 10-12 ogórków gruntowych
4-5 ząbków czosnku
koper
koperek
ziele angielskie
liść laurowy
sól - łyżka
gorąca woda - 1litr

Ogórki dokładnie myję i wkładam do słoika. Dodaję obrany czosnek, który przekroiłam na połówki.
Dorzucam koper, trochę koperku, ziele angielskie i kilka liści laurowych.
Do gorącej wody wsypuję łyżkę soli, mieszam do rozpuszczenia i wlewam powoli do słoika.
Słoik przykrywam talerzykiem i odstawiam na kilka dni na bok.


ogórki są w zalewie już 2 dzień....






idealne, nie za miękkie, w sam raz słone...





4 komentarze:

  1. takie ogorki moge jesc tonami <3 jak sie dorwe do sloika to znika w jeden dzien! :D:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nooo, ja też...znikają w zastraszającym tempie;p

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. właśnie zjadłam 3...nadmieniam, że jest 23:00...no, ale co zrobić?;p

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz;)