04 listopada 2012

pierogi z kaszą i boczkiem

I znów nie będzie typowo niedzielnie, bo niby dlaczego?;p
Dziś będzie pierrogowo, bo dawno nie królowały u mnie, bo mam smaka i jestem ciekawa połączenia kaszy i boczku...Takich jeszcze nie jadłam a już kilka razy spotkałam się z takim połączeniem...
Mam nadzieję, że wyjdą jadalne;p


Przygotowanie: około 60 minut
Koszt: 10-12 zł

Składniki:

CIASTO:
2 szklanki mąki
jajko
sól 
około 1/4 szklanki wody ciepłej


FARSZ:
100 g kaszy jęczmiennej perłowej
grubszy plaster boczku wędzonego
2 ząbki czosnku
pieprz
sól



Składniki na ciasto mieszam ze sobą, wyrabiam ciasto do uzyskania jednolitej masy.

Ciasto rozwałkowuję na dosyć cienki płat, wycinam koło średniej wielkości za pomocą szklanki.

Ugotowaną kaszę łączę z podsmażonym boczkiem, który połączyłam z czosnkiem.
Doprawiam solą i pieprzem, mieszam dokładnie.
Łyżeczką nakładam farsz na ciasto, zagniatam boki i wrzucam na lekko osolony wrzątek, po wypłynięciu pierogów gotuję je jakieś 3-4 minuty.

Pierogi  na chwilę przed podaniem podsmażam by złapały rumiany kolor i podaję z odrobiną boczku.



...podobno wyszły najlepsze na świecie;p
























8 komentarzy:

  1. No właśnie też bardzo byłam ciekawa tego połączenia i zbieram się już długo żeby takie pierożki zrobić, ale czasu brak :((

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaszalałaś! :D CHciałabym spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  3. z pewnością najlepsze.:) kto mlaszcze dostanie w paszcze :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne połączenie. Dużo słyszałam i czytałam o pierogach z kaszą, ale jeszcze ich nie próbowałam. Twoje na prawdą zachęcają do degustacji :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Następne w kolejce do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też takich nie robiłam, choć to jak najbardziej wpisuje się w naszą rodzimą tradycję kulinarną. Kasza w tym wydaniu całkiem mnie przekonuje!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam boczek, ciekawe połączenie, jeszcze nie miałem okazji próbować pierogów z kaszą :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz;)