15 listopada 2012

ziemniaki z mięsem, dobrym sosem...czyli jakby lazania

Czyszczenia zapasów ciąg dalszy...Ziemniaki są, jakiś sos słodko - kwaśny no i mięso...trochę warzyw...
chociaż z tymi warzywami to nie wiem, może ich nie użyję..?
Planuję ugotować ziemniaki w całości w mundurkach, potem je przekroić, polać sosem z mięsem,
no i poprzekładać trochę...może coś z tego wyjdzie, a że będzie się piekło samo w zasadzie, to ja mam czas na...inne inkszości;p
Grunt, że jest mięcho, Połówek nie będzie marasił, że BEZ...a może i mnie posmakuje, bo w sumie jako tako mięso mnie ostatnimi czasy odrzuca, ale to mielone jakoś takoś daje radę;p
A tak ogólnie, z tak zwanej innej beczki, to powiem Wam, że jest super dzień...;]


Przygotowanie: 60 minut
Koszt: około 20 zł

Składniki:
10 ziemniaków
500 g mięsa mielonego
sos słodko - kwaśny w słoiku
szczypiorek
cebula średnia
kilka kropel oliwy
ser żółty 3-4 plasterki
przyprawa salsa
(moja majorkańska, ale możecie użyć mieszanek papryk, ziół)
odrobina soli niskosodowej
pieprz ziołowy
curry


Ziemniaki myję bardzo dokładnie, choć ja ułatwiłam sobie sprawę, bo ziemniaki miałam te myte...więc trochę mniej roboty.
Zalewam je zimną wodą, solę i gotuję do miękkości, ale ważne, by ich nie rozgotować.

Odcedzam, odstawiam na bok, żeby chwilę odparowały.

W rondelku rozgrzewam oliwę, wrzucam posiekaną cebulę, podsmażam, następnie dodaję mięso, mieszam wszystko, nadal smażę. Kiedy mięso złapie kolor, dodaję przyprawy,  a na koniec sos, mieszam składniki, duszę jeszcze chwilę, po czym odstawiam  na bok.

Przestudzone ziemniaki kroję na grubsze plastry i układam w wysmarowanej tłuszczem formie na zmianę z mięsem, czyli postępujemy jak z lazanią; warstwa ziemniaków plus mięso, ziemniaki i znów mięso...;)
Na wierzchu ostatnią warstwą jest mięso, które przykrywam serem.
Wstawiam zapiekankę do piekarnika na 200 stopni z termoobiegiem na około 15 minut.
















5 komentarzy:

  1. Ale to musiało być dobre :))) Mięso + ziemniaki + na gorąca = to nie mogło się nie udać :)))))))) Kusisz żebym się cholero złamała i swoją dietę posłała w diably ;p oszz TY ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, zapiekanki z ziemniakami to zdecydowanie moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak Ty potrafisz sprawić, że głodnieje!!! nie mogę zaglądać późną porą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ziemniaki z mięsem i jeszcze zapiekane to ja uwielbiam!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz;)